Person

Dr. rer. nat.

Mohamed Amine Chatti

Mohamed Amine Chatti
Lehr- und Forschungsgebiet Informatik 9 – Learning Technologies

Adresse

Gebäude: Informatikzentrum (E2) - 2356

Raum: 6306

Ahornstraße 55

52074 Aachen

Kontakt

work Phone
Telefon: +49 241 80 21939
Fax: +49 241 80 621931

Sprechstunde

nach Vereinbarung
 

Publikationen

Titel Autor(en)
Toward an Open Learning Analytics Ecosystem
Buchbeitrag (2017)
Chatti, Mohamed Amine
Muslim, Arham
Schroeder, Ulrik
Evolutionary Social Knowledge Graphs for Individual and Organizational Learning
Beitrag zu einem Tagungsband, Buchbeitrag (2016)
Greven, Christoph
Thüs, Hendrik
Chatti, Mohamed Amine
Schroeder, Ulrik
Seamless Integration of Knowledge Management and Professional Learning in PRiME
Beitrag zu einem Tagungsband, Buchbeitrag (2016)
Chatti, Mohamed Amine
Thüs, Hendrik
Greven, Christoph
Schroeder, Ulrik
Video annotation and analytics in CourseMapper
Fachzeitschriftenartikel (2016)
Chatti, Mohamed Amine
Marinov, Momchil
Sabov, Oleksandr
Laksono, Ridho
Sofyan, Zuhra
Yousef, Ahmed Mohamed Fahmy
Schroeder, Ulrik
Improving Peer Assessment by using Learning Analytics
Beitrag zu einem Tagungsband, Buchbeitrag (2016)
Wahid, Usman
Chatti, Mohamed Amine
Schroeder, Ulrik
A Systematic Analysis of Peer Assessment in the MOOC Era and Future Perspectives
Beitrag zu einem Tagungsband, Buchbeitrag (2016)
Wahid, Usman
Chatti, Mohamed Amine
Schroeder, Ulrik
The Impact of Rubric-Based Peer Assessment on Feedback Quality in Blended MOOCs
Buchbeitrag, Beitrag zu einem Tagungsband (2016)
Yousef, Ahmed Mohamed Fahmy
Wahid, Usman
Chatti, Mohamed Amine
Schroeder, Ulrik
Wosnitza, Marold
A Systematic Analysis of Peer Assessment in the MOOC Era and Future Perspectives
Beitrag zu einem Tagungsband, Buchbeitrag (2016)
Wahid, Usman
Chatti, Mohamed Amine
Schroeder, Ulrik
A rule-based indicator definition tool for personalized learning analytics
Beitrag zu einem Tagungsband, Buchbeitrag (2016)
Muslim, Arham
Chatti, Mohamed Amine
Mahapatra, Tanmaya
Schroeder, Ulrik
A Usability Evaluation of a Blended MOOC Environment : an Experimental Case Study
Fachzeitschriftenartikel (2015)
Yousef, Ahmed Mohamed Fahmy
Chatti, Mohamed Amine
Schroeder, Ulrik
Wosnitza, Marold
Seamless Application Ecologies as Mobile Personal Learning Environments
Beitrag zu einem Tagungsband, Buchbeitrag (2015)
Greven, Christoph
Gooranourimi, Navid
Sharifi, Shima Amin
Thüs, Hendrik
Chatti, Mohamed Amine
Schroeder, Ulrik
The Effect of Peer Assessment Rubrics on Learners' Satisfaction and Performance Within a Blended MOOC Environment
Beitrag zu einem Tagungsband, Buchbeitrag (2015)
Yousef, Ahmed Mohamed Fahmy
Wahid, Usman
Chatti, Mohamed Amine
Schroeder, Ulrik
Wosnitza, Marold
An Evaluation of Learning Analytics in a Blended MOOC Environment
Beitrag zu einem Tagungsband (2015)
Yousef, Ahmed Mohamed Fahmy
Chatti, Mohamed Amine
Ahmad, Imran
Schroeder, Ulrik
Wosnitza, Marold
Video-Mapper : A Video Annotation Tool to Support Collaborative Learning in MOOCs
Beitrag zu einem Tagungsband (2015)
Yousef, Ahmed Mohamed Fahmy
Chatti, Mohamed Amine
Danoyan, Narek
Thüs, Hendrik
Schroeder, Ulrik
Learning Analytics Evaluation : Beyond Usability
Beitrag zu einem Tagungsband (2015)
Lukarov, Vlatko
Chatti, Mohamed Amine
Schroeder, Ulrik
Layered Knowledge Networking in Professional Learning Environments
Beitrag zu einem Tagungsband, Buchbeitrag (2015)
Chatti, Mohamed Amine
Thüs, Hendrik
Greven, Christoph
Schroeder, Ulrik
Evolution of Interests in the Learning Context Data Model
Beitrag zu einem Tagungsband, Buchbeitrag (2015)
Thüs, Hendrik
Chatti, Mohamed Amine
Brandt, Roman
Schroeder, Ulrik
The State of MOOCs from 2008 to 2014: A Critical Analysis and Future Visions
Beitrag zu einem Tagungsband, Buchbeitrag (2015)
Zvacek, Susan
Restivo, Maria Teresa
Uhomoibhi, James
Helfert, Markus
Yousef, Ahmed Mohamed Fahmy
Chatti, Mohamed Amine
Schroeder, Ulrik
Wosnitza, Marold
Jakobs, Harald
MOOCs: A Review of the State-of-the-Art
Beitrag zu einem Tagungsband (2014)
Yousef, Ahmed Mohamed Fahmy
Chatti, Mohamed Amine
Schroeder, Ulrik
Wosnitza, Marold
Jakobs, Harald
Video-Based Learning: A Critical Analysis of The Research Published in 2003-2013 and Future Visions
Beitrag zu einem Tagungsband (2014)
Yousef, Ahmed Mohamed Fahmy
Chatti, Mohamed Amine
Schroeder, Ulrik
Mobiles Professionelles Lernen in PRiME
Beitrag zu einem Tagungsband (2014)
Greven, Christoph
Chatti, Mohamed Amine
Thüs, Hendrik
Schroeder, Ulrik
Data Models in Learning Analytics
Beitrag zu einem Tagungsband (2014)
Lukarov, Vlatko
Chatti, Mohamed Amine
Thüs, Hendrik
Kia, Fatemeh Salehian
Muslim, Arham
Greven, Christoph
Schroeder, Ulrik
What Drives a Successful MOOC? : An Empirical Examination of Criteria to Assure Design Quality of MOOCs
Beitrag zu einem Tagungsband (2014)
Yousef, Ahmed Mohamed Fahmy
Chatti, Mohamed Amine
Schroeder, Ulrik
Wosnitza, Marold
Learner Modeling in Academic Networks
Beitrag zu einem Tagungsband (2014)
Chatti, Mohamed Amine
Dugošija, Darko
Thüs, Hendrik
Schroeder, Ulrik
Kontexterfassung, -modellierung und –auswertung in Lernumgebungen
Beitrag zu einem Tagungsband, Buchbeitrag (2014)
Thüs, Hendrik
Chatti, Mohamed Amine
Greven, Christoph
Schroeder, Ulrik
Context-Aware Mobile Professional Learning in PRiME
Beitrag zu einem Tagungsband, Buchbeitrag (2014)
Greven, Christoph
Chatti, MohamedAmine
Thüs, Hendrik
Schroeder, Ulrik
The State of Video-Based Learning : A Review and Future Perspectives
Fachzeitschriftenartikel (2014)
Yousef, Ahmed Mohamed Fahmy
Chatti, Mohamed Amine
Schroeder, Ulrik
Learning Analytics: Challenges and Future Research Directions
Fachzeitschriftenartikel (2014)
Chatti, Mohamed Amine
Lukarov, Vlatko
Thüs, Hendrik
Muslim, Arham
Yousef, Ahmed Mohamed Fahmy
Wahid, Usman
Greven, Christoph
Chakrabarti, Arnab
Schroeder, Ulrik
A Cluster Analysis of MOOC Stakeholder Perspectives
Fachzeitschriftenartikel (2014)
Yousef, Ahmed Mohamed Fahmy
Chatti, Mohamed Amine
Wosnitza, Marold
Schroeder, Ulrik
Welchen Einfluss hat ein Learning Analytics Tool auf das Verhalten der Lehrenden?
Beitrag zu einem Tagungsband, Buchbeitrag (2013)
Dyckhoff, Anna Lea
Lukarov, Vlatko
Chatti, Mohamed Amine
Schroeder, Ulrik
Supporting Action Research with Learning Analytics
Beitrag zu einem Tagungsband, Buchbeitrag (2013)
Dyckhoff, Anna Lea
Lukarov, Vlatko
Muslim, Arham
Chatti, Mohamed Amine
Schroeder, Ulrik
Kontexterfassung zur Anreicherung mobiler Anwendungen
Beitrag zu einem Tagungsband, Buchbeitrag (2013)
Thüs, Hendrik
Chatti, Mohamed Amine
Schroeder, Ulrik
Kammer, Torsten
Ein vierstufiges Förderkonzept für die Studieneingangsphase in der Informatik
Beitrag zu einem Tagungsband, Buchbeitrag (2013)
Apel, Rebecca
Berg, Tobias
Bergner, Nadine
Chatti, Mohamed Amine
Holz, Jan
Leicht-Scholten, Carmen
Schroeder, Ulrik
Tag-Based Collaborative Filtering Recommendation in Personal Learning Environments
Fachzeitschriftenartikel (2013)
Chatti, Mohamed Amine
Dakova, Simona
Thüs, Hendrik
Schroeder, Ulrik
Forschungsfeld Learning Analytics
Fachzeitschriftenartikel (2012)
Chatti, Mohamed Amine
Dyckhoff, Anna Lea
Schroeder, Ulrik
Thüs, Hendrik
Formatives Assessment in offenen, informellen, vernetzten Lernszenarien
Fachzeitschriftenartikel (2012)
Herding, Daniel Chu
Schroeder, Ulrik
Stalljohann, Patrick
Chatti, Mohamed Amine
LaaN: Convergence of Knowledge Management and Technology-Enhanced Learning
Fachzeitschriftenartikel (2012)
Chatti, Mohamed Amine
Schroeder, Ulrik
Jarke, Matthias
Design and Implementation of a Learning Analytics Toolkit for Teachers
Fachzeitschriftenartikel (2012)
Dyckhoff, Anna Lea
Zielke, Dennis
Bültmann, Mareike
Chatti, Mohamed Amine
Schroeder, Ulrik
Knowledge management: a personal knowledge network perspective
Fachzeitschriftenartikel (2012)
Chatti, Mohamed Amine
Teaching Collaborative Software Development: A Case Study
Beitrag zu einem Tagungsband (2012)
Kilamo, Terhi
Hammouda, Imed
Chatti, Mohamed Amine
Harnessing Collective Intelligence in Personal Learning Environments
Beitrag zu einem Tagungsband (2012)
Chatti, Mohamed Amine
Schroeder, Ulrik
Thüs, Hendrik
Dakova, Simona
Double-Loop Learning
Buchbeitrag (2012)
Chatti, Mohamed Amine
Jarke, Matthias
Schroeder, Ulrik
Mobile Learning : Einsatz mobiler Endgeräte im Lernen, Wissenserwerb sowie der Lehr-/Lernorganisation
Bericht (2012)
Akbari, Mostafa
Böhnstedt, Doreen
Bremer, Claudia
Chatti, Mohamed Amine
Rensing, Christoph
Mobile learning in context
Fachzeitschriftenartikel (2012)
Thüs, Hendrik
Chatti, Mohamed Amine
Yalcin, Esra
Pallasch, Christoph
Kyryliuk, Bogdan
Mageramov, Togrul
Schroeder, Ulrik
A reference model for learning analytics
Fachzeitschriftenartikel (2012)
Chatti, Mohamed Amine
Dyckhoff, Anna Lea
Thüs, Hendrik
Schroeder, Ulrik
eLAT: An Exploratory Learning Analytics Tool for Reflection and Iterative Improvement of Technology Enhanced Learning
Beitrag zu einem Tagungsband (2011)
Dyckhoff, Anna Lea
Zielke, Dennis
Chatti, Mohamed Amine
Schroeder, Ulrik
Competences Mapping for Personal Learning Environment Management
Beitrag zu einem Tagungsband (2011)
Ivanova, Malinka
Chatti, Mohamed Amine
Self-Reported Learning Effects of a Tagging Activity Carried out in a Personal Learning Environment (PLE) by Secondary-School Pupils
Fachzeitschriftenartikel (2011)
Verpoorten, Dominique
Glahn, Christian
Chatti, Mohamed Amine
Westera, Wim
Specht, Marcus
Model-driven mashup personal learning environments
Fachzeitschriftenartikel (2011)
Chatti, Mohamed Amine
Jarke, Matthias
Specht, Marcus
Schroeder, Ulrik
Dahl, Daniel
Toward a model for the conceptual understanding of personal learning environments: a case study
Fachzeitschriftenartikel (2011)
Ivanova, Malinka
Chatti, Mohamed Amine
Defining Ontology Specification for Personal Learning Environment Forming
Beitrag zu einem Tagungsband (2010)
Ivanova, Malinka
Chatti, Mohamed Amine
Personal Learning Environment on a Procrustean Bed - Using PLEM in a Secondary-School Lesson
Beitrag zu einem Tagungsband (2010)
Verpoorten, Dominique
Chatti, Mohamed Amine
Westera, Wim
Specht, Marcus
The MobileHost CoLearn System: mobile social software for collaborative learning
Fachzeitschriftenartikel (2010)
Chatti, Mohamed Amine
Srirama, Satish Narayana
Ivanova, Iliyana
Jarke, Matthias
Connectivism: the network metaphor of learning
Fachzeitschriftenartikel (2010)
Chatti, Mohamed Amine
Jarke, Matthias
Quix, Christoph Josef
PLEM: a Web 2.0 driven Long Tail aggregator and filter for e-learning
Fachzeitschriftenartikel (2010)
Chatti, Mohamed Amine
Jarke, Matthias
Specht, Marcus
Maillet, Katherine
Toward a Personal Learning Environment Framework
Fachzeitschriftenartikel (2010)
Chatti, Mohamed Amine
Augustiawan, Mohammed Ridwan
Jarke, Matthias
Specht, Marcus
The 3P Learning Model
Fachzeitschriftenartikel (2010)
Chatti, Mohamed Amine
Jarke, Matthias
Specht, Marcus