11 contributions at the DELFI 2019 in Berlin

23/09/2019

Under the conference motto "Participation in Education and Science" the DELFI 2019 (The 17th Symposium on Educational Technologies) took place in Berlin from September 16th to 19th. From short contributions to practical contributions and position papers to several posters and demos we were represented with a total of 11 contributions. The topics covered ranged from Learning Analytics, Inclusion, Information Technology for Senior Citizens and IT Security to Multitouch Learning Games and Tangibes. The latter also convinced and impressed the other conference participants in the demo sessions. Thus, the Best Demo Award 2019 went to the contribution "Tangible Learning of Computer Science Contents - Active Tangibles on Capacitive Multitouch Tables". 

  DELFI 2019 Copyright: Svenja Noichl

Click here for the contributions:

Dungeons & DFAs (Röpke, R., Ehlenz, M., Leonhardt, T. & Schroeder, U.)

Greifbares Lernen von Informatikinhalten - Aktive Tangibles auf kapazitiven Multitouch-Tischen (Leonhardt, T. & Ehlenz, M.)

Informatik Grundbildung im Alter – Ein eLearning Konzept (Noichl, S. & Schroeder, U.)

ILSA – ein integriertes Lernstil-Analysesystem für Moodle (Judel, S., Röpke, R., Zaric, N. & Schroeder, U.)

ILSA – Konzept und Implementierung eines integrierten Lernstil-Analysesystems für Moodle (Judel, S., Röpke, R., Zaric, N. & Schroeder, U.)

Konzeption mobiler, inklusiver Aufgaben und Hilfetools in der Ausbildung der Bauindustrie (Noichl, S., Korth, S. & Schroeder, U.)

MTLG – Helping students and teachers creating and analysing simulations and games from a didactical and technical perspective (Leonhardt, T., Ehlenz, M., Röpke, R., Bergner, N. & Schroeder, U.)

Mit der Lupe unterwegs – eine spiel-basierte Lernanwendung zu Sicherheit im Internet (Röpke, R., Larisch, K., Schöbel, S. & Schroeder, U.)

Mit G/P/S durch die Welt der spielbasierten Lernanwendungen und Serious Games für IT-Sicherheit (Röpke, R. & Schroeder, U.)

Learning Analytics Perspektiven: interdisziplinäre Herausforderungen bei Umsetzung der Forschung in Dienstleistungen (Ehlenz, M., Cwielong, I., Lukarov, V. & Schroeder, U.)

Vergleich von Technologien zur Entwicklung barrierefreier mobiler Lernapplikationen (Keus, A., Noichl, S. & Schroeder, U.)